A híres márkák alapítói élvezik a hírnévvel járó csillogást és számos alkalommal láthatóak a magazinok borítóin. De vannak olyan neves cégalapítók, akik inkább távol maradnának a reflektorfénytől. Sikertörténeteik ugyanolyan látványosak, amit szeretnének megosztani az egész világgal.
4) Lacoste – René Lacoste
Egy francia teniszező hozta létre a márkát. Az 1920-as években az emberek hosszú ujjú ingben teniszeztek. 1926-ban a teniszező René Lacoste egy rövid ujjú pólót varrt az egyik versenyre. Rene-nek volt egy beceneve, “aligátor”, mert mindig elpusztította versenytársait. Így jelent meg egy apró krokodil az ingen, így ez lett a cég logója. 1933-ban alapított egy olyan céget, amely tenisz, golf és vitorlázó ingeket gyártott.
5) Ferrero – Michele Ferrero
1957-ben Michele családi vállalkozást örökölt, ami csokoládégyártással foglalkozott. Új termékeket szeretett volna létrehozni, ezért megkérdezte a helyi asszonyokat, milyen édességeket szeretnek ők és gyermekeik. Így hozta létre a Kinder meglepetés csoki tojásokat. Úgy gondolta, hogy a gyerekek és a felnőttek szeretik a csokit és a tejet, ezért ötvözte a kettőt. Ő alkotta meg a Ferrero Rocher és Raffaello édességeket, valamint mindenki kedvencét a Nutella-t. Michele észrevette, hogy az amerikai nők nagyon odafigyelnek az alakjukra és jó benyomást akart kelteni, ezért létrehozta számukra a Tic Tac-ot, amiben csak 2 kalória van.
6) Pandora – Per Enevoldsen és Winnie Enevoldsen
1982-ben az Enevoldsen házaspár egy kis ékszerüzletet nyitott Koppenhágában. A Thaiföldről importált ékszereket fogta és eladta. 1987-re olyan nagy lett a cég, hogy úgy döntöttek, hogy saját tervezésű ékszereket készítenek. 2000-ben egy úgynevezett “charm” karkötő jött létre és a vásárlók képesek voltak saját ékszereket tervezni maguknak azáltal, hogy meglévő karkötőkre ezeket a “charmokat” aggatják. Azóta a vállalat egyre csak nő és az Enevoldsen család Dánia egyik leggazdagabb családja.