A híres márkák alapítói élvezik a hírnévvel járó csillogást és számos alkalommal láthatóak a magazinok borítóin. De vannak olyan neves cégalapítók, akik inkább távol maradnának a reflektorfénytől. Sikertörténeteik ugyanolyan látványosak, amit szeretnének megosztani az egész világgal.
9) Nike – Phil Knight
A fiatal Phil Knight és Bill Bowerman szerettek futni. Az Egyesült Államokban értékesített futócipők minősége nem volt elég jó nekik a 60-as években. Idővel egyre nehezebbé vált a beszállítókkal való együttműködés, ezért Phil és Bill úgy döntött, hogy saját cipőt hoz létre. 1978-ban létrehozták a Nike márkát. Knight viszont nem szerette a Nike szót, és teljesen más nevet akart adni a cégnek. Egyébként elmeséli történetét a Show Dog című könyvében.
10) Facebook – Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg a Facebook közösségi oldal készítője, amelyet iskolatársaival alapított; Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin és Chris Hughes voltak a társai a program elkészítésében. Zuckerberg a Facebook 28,2%-os résztulajdonosa. Az amerikai Forbes 400-as listáján 2011-ben a 9. volt. 2014. márciusában ugyancsak a Forbes felmérése szerint a világ 21. leggazdagabb embere volt. 2012. májusában került a Facebook tőzsdére, majd 2012. október 4-én, a közösségi oldal bevezetése után 8 évvel a Facebook elérte az 1 milliárd regisztrált felhasználót. 2015. decemberében gyermeke születésekor Mark Zuckerberg és felesége Priscilla Chan egy, az újszülött gyermekükhöz írt levélben tudatta a világgal, hogy a birtokukban lévő Facebook részvények 99 százalékát – mai értéken számolva körülbelül 45 milliárd dollárt – adományozzák jótékonysági célokra. A körülbelül 13 140 milliárdnyi forintot alapítványi célokra szánják. Zuckerberg korábban már elindított egy a „zöld energia” fejlesztésére irányuló alapítványt a Breaktrough Energy Coalition-t, ahol többek között partnere lett Bill Gates is.
(Forrás: mocool.eu)