Egy nagyszerű film sokféle elemtől függ, hogy új és egyedi világot építsen fel. Az egyik legfontosabb azonban a jelmeztervezés, azonban ezt a tényt még mindig mellőzik, minta valami másodlagos dolog lenne. De egy ügyesen megtervezett jelmez sokkal többet képes elárulni, mint gondolnánk. Például a szereplők lényege, szándékaik, érzelmi állapotuk és még a jövőjük is gyakran már ruházatukon keresztül leolvasható, mielőtt valaha egyetlen szót is kimondanának.
13) Spinédzserek
Mona May olyan filmek számára készített jelmezeket, mint a Bűbáj, Párduclányok és A bambanő. A Spinédzsereknél végzett munkájában May a jelmezeken keresztül mutatta be a tehetős kaliforniai tizenévesek világát, ötvözve a márkás darabokat használt ruhákkal a hitelesség érdekében, valamint különböző színekkel játszadozva mutatta be Cher és Dionne személyiségét.
Érdekes részlet, hogy a tanév hónapjait a lányok ruhájában követheti nyomon, az év eleji tónusoktól a sötétebb, melegebb téli öltözékig.
14) Fekete hattyú
A Fekete hattyú több elemet ötvözve gondoskodik arról, hogy a közönség a lehető legjobban megértse, sőt átélje Nina életét. Nyilvánvaló, hogy a jelmez az egyik legfontosabb. Egy interjú során Amy Westcott jelmeztervező világossá tette, hogy Nina evolúciója kizárólag ruháinak színpalettáján keresztül érthető meg.
Például a film elején, amikor Nina még mindig ártatlanul és gyerekesen viselkedik, ruháinak színei többnyire halványak és rózsaszínűek. De aztán, amikor elkezdi elveszíteni önmagát az új szerepben és kapcsolatai a többi szereplővel viharosabbá válnak, jelmezei sötétebb árnyalatokkal rendelkeznek. Végül ruhái azt reprezentálják, amire vágyik: a fekete hattyút.
15) Sweeney Todd – A Fleet Street démoni borbélya
Tim Burton filmjeinek furcsa módon komor, gótikus és monokróm, mégis színes, és különös ritmusuk és stílusuk teszi egyedivé őket. Ennek a stílusnak egy része Colleen Atwood jelmeztervező közreműködésének köszönhető, aki Burtonnal olyan filmeken dolgozott együtt, mint az Ollókezű Edward, Alice Csodaországban, valamint a Sweeney Todd – A Fleet Street démoni borbélya.
Egy interjú során Colleen feltárta azokat a jelmezelemeket, amelyek meghatározták az utolsó film szereplőit: Sweeney Todd kabátjának és csizmájának borotvaélből készült részletei, a bíró asszisztensének különleges kalapja, vagy akár Mrs. Lovett dúsabb öltözete. Mindez finoman feltárta az egyes szereplők személyiségét. És természetesen megvolt benne a Burton-filmre jellemző sötét hangulat.
16) Bűbáj
Giselle, a New York-ban csapdába esett mesebeli hercegnő megtanul alkalmazkodni a modern világhoz, és megosztani a világról alkotott nézeteit a körülötte lévő emberekkel. Mona May tervező megmutatja nekünk a karakter fejlődését az általa viselt jelmezek segítségével. Talán észrevette, hogy a jelmezek eleinte a lehető legmesebelibbek, majd lassan praktikusabbá és modernebbé válnak. A trükk itt az, hogy ezt sikerült megtennie anélkül, hogy elveszítette volna Giselle édességét és ártatlanságát.
Ahhoz, hogy a 2D-s rajzfilmet valósághű változattá alakítsa át, Mona May-nek adaptálnia kellett a jelmezek és szövetek arányait. Folyamatosan kereste az ideális keveréket az animáció varázslatos érintése és a praktikum között, amely a színészek számára ahhoz szükséges, hogy jelmezeiket kényelmesen viselhessék, miközben a forgatáson vannak.
//Mink Olívia//
(Via Brightside)