7) A szereplők egészségi állapotát is figyelembe kell venni.
Sok étel órákon át áll egy forgatáson, és nemcsak étvágygerjesztőnek kell lennie jelenetről jelenetre, hanem jó állapotban is kell tartani. Néha az ételeket frissekre cserélik, máskor pedig minőségét hosszabb ideig megőrző alternatívákat hoznak létre. A hal és a tenger gyümölcsei olyan termékek, amelyek könnyen megromlanak és erősen mérgezővé válnak.
Ilyen esetekben a kulináris stylistoknak olyan alternatívákat kell keresniük, amelyek amellett, hogy vizuálisan hasonlóak, még mindig egészségesek. „Sok hamis osztrigát kellett készítenem, pudinggal, tésztakrémmel készítem, amit aztán kiszínezem, majd ecsettel és levegővel formázom. Tökéletesen kicsúsznak az osztrigából” – mondja Melissa McSorley étel-stylist.
8) Folyamatosan új, nem létező ételeket találnak ki és készítenek el.
A 3000-ben játszódó bankett elkészítése a Tejúton kívüli bolygókon sok kutatást és kreativitást igényel. A növényzet valószínűleg teljesen más lenne, ha lenne. A kulináris stylistoknak minden fantáziájukat be kell vetniük, hogy olyan ételeket készítsenek, amelyek nem léteznek, de hihetőnek kell lenniük a néző számára, és nem csak a megjelenésükre kell ügyelni, hanem az ízükre, állagukra is.
„A színészek kezei könnyen lehetnek olyan kesztyűben, amely nem gumiból készült, hanem faragott szilikonból vagy latexből, és úgy van formázva, hogy ne hasonlítsanak emberi kézre. Óvatosnak kell lenned, mit próbálsz felszolgálni nekik, mert egyáltalán nem biztos, hogy használni tudják a kezeiket. Kesztyűben esznek” – mondja Janice Poon, az amerikai televízió egyik legnépszerűbb étel-stylistja.