A filmek készítésekor az emberek a való világból merítenek ihletet. De néha a képernyőn megjelenő dolgok befolyásolják a nézőket, és megváltoztatják ízlésüket és szokásaikat. Néha egy ilyen hatás jó marketinglépés, amely elősegíti egy bizonyos termék előmozdítását. A filmek alkotóit azonban gyakran nagyon meglepi a közönség reakciója.
Következő cikkünkben bemutatjuk, hogy többek között mely dolgok váltak rendkívül népszerűvé bizonyos filmek és sorozatok megjelenése után.
1) Marie Antoinette ismét népszerűvé tette a francia macaront.
Úgy gondolják, hogy ennek a desszertnek a receptjét Catherine de Medici hozta Franciaországba. A macaronok mindig is népszerűek voltak hazájukban, de Sofia Coppola Marie Antoinette című filmje világszerte népszerűvé tette őket. Miután Kirsten Dunst ezeket a különböző színű desszerteket eszi a filmben, fellángolt az érdeklődés a macaronok iránt. Sok pékség jelent meg, amelyek elkezdték gyártani és árusítani őket. Dunst még azzal is viccelődött, hogy neki és Coppolának rögtön a film bemutatása után be kellett volna fektetni ebbe az üzletbe.
2) Scarlett Johansson arra inspirálta a nőket, hogy festessék vörösre a hajukat.
Annak ellenére, hogy a Fekete Özvegy meglehetősen vegyes kritikákat kapott, megjelenése nagy érdeklődést váltott ki a vörös haj iránt. Egy szépségápolási termékeket árusító online áruház arról számolt be, hogy nőtt az ilyen színű hajfestékek eladása. Az az érdekes, hogy Johansson úgy nézett ki, ahogy ebben a franchise-ban mindig. A felhajtás oka talán az volt, hogy az emberek évek óta vártak a film megjelenésére.
3) A fiúknak, akiket valaha szerettem című film váratlanul megnövelte a joghurt eladásait.
Miután ez a film megjelent a Netflixen, nőtt a koreai joghurt értékesítése. Még a részvények is körülbelül 2,6%-kal emelkedtek. A filmben a főszereplő és a nővére imádják ezt az italt. De a legérdekesebb jelenet a joghurttal az, amikor Peter először próbálja ki. A rajongók gyorsan rájöttek, mi a márka, és ez felpörgette az eladásokat.