A filmek készítésekor az emberek a való világból merítenek ihletet. De néha a képernyőn megjelenő dolgok befolyásolják a nézőket, és megváltoztatják ízlésüket és szokásaikat. Néha egy ilyen hatás jó marketinglépés, amely elősegíti egy bizonyos termék előmozdítását. A filmek alkotóit azonban gyakran nagyon meglepi a közönség reakciója.
4) Az olasz meló megnövelte a Mini Cooperek eladásait.
Az olasz meló producerei nem voltak túl elégedettek a film teljesítményével. De a BMW nagyon elégedett volt. Autóik eladása 20%-kal nőtt a film bemutatása után. Akár hiszik, akár nem, a cég egy fillért sem költött a reklámozásra.
5) A Szombat esti láz világszerte népszerűvé tette a disco stílust.
A Szombat esti láz egyik alkotója sem számított arra, hogy a musical ilyen jól sikerül. Megjelenése után sokan, akik dolgoztak rajta, hírességként ébredtek. Ekkor lett John Travolta hatalmas filmsztár, a disco stílus pedig rendkívül népszerű. A Travolta által viselt ruházat mindenhol feltűnt.
6) A Bridget Jones naplója megteremtette a tévé előtti fagylaltozás hagyományát.
Az a generáció, amely a Bridget Jones naplója című filmen nőtt fel, nagyon szereti a fagylaltot. Ha rossz az idő, és nem tudsz kimenni sétálni, egyszerűen leülhetsz a tévéd előtt egy jókora adag jó fagylalttal.