A filmek készítésekor az emberek a való világból merítenek ihletet. De néha a képernyőn megjelenő dolgok befolyásolják a nézőket, és megváltoztatják ízlésüket és szokásaikat. Néha egy ilyen hatás jó marketinglépés, amely elősegíti egy bizonyos termék előmozdítását. A filmek alkotóit azonban gyakran nagyon meglepi a közönség reakciója.
7) Carrie Bradshaw népszerű trenddé tette a névtáblás nyakláncokat.
Ezek a nyakláncok nagyon népszerűek voltak a tizenéves lányok körében a 80-as években. De amikor a Szex és New York főszereplője egy hasonló lánccal megjelent a képernyőn, óriási divattá váltak, és azóta is népszerűek a különböző korú nők köreiben.
8) A Miami Vice forradalmasította a férfidivat világát.
A 80-as években megjelent Miami Vice sorozat néhány új, divatos öltözetet adott a férfiaknak. Zakókat kezdtek viselni pólókkal, zokni nélküli loafer cipőket, valamint élénkebb színeket. Ezenkívül egy kis arcszőrzet, mint a főszereplőé, nagyon divatos lett.
9) A Twin Peaks slágerré tette a meggyes pitét.
Egyes kritikusok szerint a televíziózás teljes története két részre osztható: a Twin Peaks előtti és utáni időszakra. David Lynch teljesen új külsőt teremtett a kisvárosnak, amely sötét és titokzatos. A feketekávé és a meggyes pite nagyon népszerű volt ott. Így természetesen a sorozat megjelenése után mindenhol megnyíltak a kávézók ezzel a desszerttel.