Van, amikor a színész jobban ráérez a sztorira, mint a forgatókönyvíró. Nincs is jobb, hitelesebb azoknál a jeleneteknél, melyekben a színész szövege, mozdulata, gesztusa nincs előre megírva, hanem improvizáció útján kerül felvételre. Ezen jelenetekből jópárat benne is hagynak a filmekben.
4. Gyilkos túra
Az 1972-ben készült film Burt Reynolds egyik legnagyobb alakítása volt. Az John Boorman thrillerében négy jó barát túrázni indul az Appalache-hegységbeli Cahulawassee folyóhoz. A négy városi férfire azonban kellemetlen meglepetés vár az erdőségben, két felfegyverkezett hegyi ember támadja meg őket, és egyiküket meg is erőszakolják. Az elhíresült jelenet majdnem le sem forgott, a producerek ugyanis aggódtak, hogy a túl durva dialóg miatt a tévék nem lesznek majd hajlandók leadni a filmet. Boormannak ehhez semmi kedve nem volt, ezért a helyszínen improvizáltak, így született meg a „Visíts, mint egy disznó!”-mondat, amit a megerőszakolt férfit alakító Ned Beatty magának tulajdonított, más források szerint viszont egy stábtag állt elő vele.
5. A keresztapa
Minden idők legjobb gengszterfilmjében a Richard Castellano által alakított maffiózó, Peter Clemenza munkába indul (ki kell végeznie valakit), de a felesége még utánaszól, hogy ne felejtsen el cannolit venni. Clemenza, illetve az embere később el is végzi a piszkos munkát az autóban. A szkript szerint a színésznek itt mindössze annyit kellett volna mondania a társának, hogy „Hagyd ott a fegyvert”, de Castellanónak eszébe jutott, hogy mit kért a karakter felesége, és hogy a sütemény ott van a kesztyűtartóban, így született meg a legendás mondat: „Hagyd ott a fegyvert, hozd el a cannolit!” Egy másik kifejezést is köszönhetünk a Keresztapának, a Sonny Corleonét alakító James Caan találta ugyanis ki a „bada-bing” hangutánzó szót. Akkor használta ezt, amikor el kellett magyaráznia, hogy miként kell lelőni valakit. A szó azóta önálló életet él, így hívták többek közt a Maffiózók című sorozatban Silvio sztriptízklubját is.