Nem titok, hogy amikor újranézel egy filmet, kicsit jobban odafigyelsz a részletekre, mint első alkalommal. Sok rendező szándékosan rejt el nyomokat, néha már a film legelején. Például sokak számára nyilvánvaló, hogy A keresztapa című filmben a narancs egy verekedős jelenet előjele.
Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány igen pontos filmes részleteket, de felhívjuk a figyelmedet, hogy ha nem láttad még ezeket a filmeket, akkor számodra a cikk elég sok spoilert tartalmazhat. A cikk végén megtudhatod, hogy A szépség és a szörnyeteg című mesében Belle miért kék ruhát hord.
1. Mi, 2019
A doppelgangerek pontosan akkor jelennek meg a képernyőn, amikor Adelaide észreveszi az időt az órán — 11:11. De egy igazán figyelmes néző már ez az egyértelmű utalás előtt is felfedezhette ezeket a számokat:
- Az egyik nyitó jelenetben Adelaide egy olyan pólót választ szülinapi ajándékul, amelyen a 11-es szám szerepel.
- Ugyanez a karakter találkozik a strandon egy emberrel, akinek egy jel van a kezében. Ez olvasható rajta: Jeremiás 11:11, ami egy Bibliai referenc. Ez áll benne: “Íme, én veszedelmet hozok reájuk, amelyből ki nem menekülhetnek, és kiáltanak majd énhozzám, de nem hallgatom meg őket.” Ezt tudva rájöhetünk, hogy a karakterek olyannal fognak szembenézni, amit nem tudnak megoldani.
Ez a szám végigkíséri az egész filmet:
- Amikor a doppelgangerek megjelennek a városban, az egyiküknek 11:11 van vésve a homlokára.
- Amikor a főszereplők családja a doppelgangerekről nyilatkozó híradót nézi, A tévécsatorna száma a 11-es.
- Még a legátlagosabb tárgyakon is megtalálható a szám. Például amikor az ollók két pengéből állnak, és tükrözve vannak.
- Ugyanez alkalmazható a főszereplő pólójára. Első ránézésre a H úgy néz ki, mintha 11 lenne. Adelaide ruhájának van még egy jelentése: A “Thỏ” a nyulat jelenti, ami szintén a film egyik fontos szimbóluma.
2. Ragyogás, 1980
A Ragyogás rajongók a mai napig kétségbeesetten próbálják bebizonyítani, hogy az Overlook Hotel belülről kisebb, mint kívülről. Még rajzokat is készítettek az épület külső és belső részeiről.
Van azonban egy feltételezés, hogy Stanley Kubrick szándékosan torzította el a hotel méretét, így utalva arra, hogy a főszereplő, Jack Torrance lassan, de biztosan őrületbe megy. Néhány néző jóval azelőtt rájött erre, hogy a film nyilvánvalóvá tette volna.
3. A tégla, 2006
Martin Scorsese szimbólumként használta a keresztet az Oscar-díjas, A tégla című filmjében. Amint egy kereszthez hasonló alakzat jelenik meg, biztos lehetsz benne, hogy valami véres következik. Hasonló módszert használtak A keresztapa című filmben, ahol a narancs megjelenése arra utalt, hogy valamelyik karakter meg fog halni.
Az első film, amelyben ezt a trükköt használták az 1932-es megjelenésű, A sebhelyes arcú című film volt. A film rendezője szintén a keresztet használta szimbólumként.