10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

  • 4 hónap ago
  • 8320 Views
  • 0 0
10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

A reklámok célja meglehetősen egyszerű: rövid filmek vagy hirdetések segítségével vásárlásra,- és lehetőleg minél hevesebb fogyasztásra ösztönözni az embereket. Néha azonban a dörzsölt marketing-szakemberek olyan tökéletes reklámokat hoznak létre, amik annyira elterjednek a köztudatban, hogy idővel egyszerűen az emberek életének szerves részévé válnak – ezek az egyébként profitszerzés céljából kitalált marketingfogások.

4) Ha energiaitalt iszunk, mi is szuper-emberekké válunk.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Nagyjából ez az ideológia áll annak a reklámpiaci magatartásnak a háta mögött, hogy a világ legnagyobb energiaital gyártó cégei manapság kivétel nélkül a legőrültebb extrémsportok, versenyek és ifjúsági fesztiválok fő támogatói. A gyártók ezzel azt próbálják sugallni a fogyasztók felé, hogy ha fogyasztják a termékeiket, akkor ők maguk is hasonlóan szélsőséges, már-már emberfeletti teljesítményre lesznek képesek. Mivel pedig ezeknek a cégeknek a fő közönségük a könnyen manipulálható fiatalok – ezért meglepően hatásos is ez a marketingstratégia.

5) A közösséghez tartozás érzete miatt több kólát vásárolunk.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

A nagy gazdasági válság idején a Coca Cola termékek iránti kereslet érthető módon megcsappant. Will Darcy, a cég akkori marketing menedzsere ezért kitalálta, hogy mindenhol helyezzenek el plakátokat, amik a megfáradt munkavállalókat célozzák azzal a szöveggel, hogy „a szünet, ami felfrissít…és lehűt.”

Ez a kampány nemcsak a termékek iránti kereslet erősödését hozta, de egyfajta nemzeti itallá is változtatta a Coca Colát az Egyesült Államokban. Az emberek egységesnek érezték magukat a Coca Cola termékek fogyasztásától, ami átlendítette a vállalatot a nehéz időszakon. Will Darcy ezzel olyan munkát végzett, hogy neve még a történelemkönyvekben is megtalálható.

6) A cipő a teljesítmény kulcsa.

10 marketingfogás, amivel az egész emberiséget behülyítették a reklámkészítők

Kezdetben a sportolók nem fordítottak különösebb figyelmet a játék közben viselt cipőkre. Ekkor robbant be a piacra a Nike, ami egy kiaknázatlan szegmenst találva csak és kizárólag sportcipők gyártásával kezdett foglalkozni.

A cég a mára mindenki számára ismerté vált „Just Do It” szlogennel csak még inkább növelte népszerűségét, amihez nagyban hozzájárult az is, hogy reklámjaikhoz kizárólag híres-neves sportolókat használtak, akik miatt a hétköznapi fogyasztók úgy érezték, hogy ha Nike cipőkben kezdenek el sportolni, akkor a világhírű sportolók karrierje számukra is elérhetővé válik.

1 2 3 4