Olyan sok trükk van a filmkészítőknél, amelyek manipulálhatják a felfogásunkat, és arra késztetnek minket, hogy úgy lássuk a dolgokat, ahogyan ők azt szeretnék. Legyen szó kameraállásokról és mozdulatokról, vagy a sminkjéről és jelmezek színéről – mindig vannak olyan részletek, amelyekre nem figyelhetünk, de amelyek befolyásolhatják azt, ahogy szereplőkre és történetükre tekintünk. Többek között a színek is lehetnek ilyenek eszközök.
A legtöbben nagyon szeretik, ha a filmkészítők gyönyörű színpalettákat használnak, amelyek nemcsak esztétikusak, hanem jelentéssel is bírnak. Tehát itt van, amit a különböző színek felfedhetnek.
1) Piros
A piros valami pozitívat szimbolizálhat, például a szerelmet vagy a szenvedélyt. Például a 2013-as A nő című filmben a főszereplő piros inget visel, és vannak piros képernyők és falak is. Romantikus dráma, a vörös szín pedig tudatalatti szinten segít elmondani a szavak nélküli szerelem történetét.
A piros lehet negatív szín is, ami haragot, agressziót, veszélyt és erőszakot jelent. Például Stanley Kubrick 2001: Űrodüsszeia című művében a vörös hangsúlyozza, hogy milyen súlyos a helyzet. A főszereplő élete veszélyben van, és a lehető leggyorsabban kell cselekednie, ha túl akarja élni.
2) Sárga
A sárga társulhat örömmel, boldogsággal és energiával, a naivitással, valamint a gyerekkorral. Ezért van annyi belőle Wes Anderson Holdfény királyság című filmjében. A főszereplők gyermekek, a szerelem és az együtt töltött idő egyfajta biztonságot és meleget ad számukra. Másik rövidfilmjében, a Hotel Chevalier-ben a sárga szintén a békés és nyugodt légkör bemutatására szolgál.
A sárga szín az árulás, a gyávaság, a féltékenység és a betegség színe is. A Birdmanben van egy jelenet, amikor Michael Keaton karaktere verekedik a lányával, akit Emma Stone alakít. Cinikusnak nevezi a lányát, aki válaszként irrelevánsnak nevezi apját. A sárga tónusok fokozzák érzelmeiket és keserűségüket, és felfedik, mennyire ítélkeznek.